José Luis Neira Faleiro – “Designing drugs against an intrinsically disordered protein involved in pancreatic cancer”

El próximo viernes 12 de abril, a las 12:00hrs., el Programa de Doctorado en Química organiza el seminario “Designing drugs against an intrinsically disordered protein involved in pancreatic cancer”.

Estará a cargo de José Luis Neira Faleiro (IDIBE, Universidad Miguel Hernández de Elche, España), quien presentará su trabajo “in vitro, in silico and in cellulo on NUPR1 for over 20 years, and how we have been able to design: (i) drugs; (ii) dendrimers; and (iii) peptides capable of binding to those hot-spots, hampering NUPR1 interactions ad cure pancreatic cancer in mice”.

La jornada tendrá lugar en el Salón de Grados I de la Facultad de Ciencias de la Universidad de Valladolid.

Publicado en especificas.